Amanda Malm

marknadslycka

Christoffer och jag är lika galna i gammla grejer båda två så lyckan var stor när vi hittade denhär marknaden för nån vecka sedan. Då var nästan allt stängt, men nu visste vi att söndagar skulle vara bästa marknadsdagen så vi gick upp tidigt och åkte dit.

Hittade ett par gamla amerikanska boxningshandskar som jag självklart var tvungen att köpa!


Glada ungerska gubbar! Ingen vanlig syn, men dom kanske kommer fram nu med värmen?

Finaste kofferten jag sett! Svindyr, men den måste jag tillbaka och köpa innan jag flyttar härifrån!

Kaffepause

Köpte en jättefin gammal cigarettplåtask

En gubbe som hade en antikaffär där började berätta om hans resor runt hela världen, och om att han brukade åka runt i öknen och handla med kameler. Han visade foton från förr och det blev många historier, han var en riktig äventyrare! Vi stannade där och han erbjöd sig att skjutsa oss till stan när han stängt igen., och vi tackade såklart ja till att få åka i hans asgrymma bil!

Väntar på att Jihad (ja han hette så på riktigt) skulle bli klar

Han bil var fylld av roliga saker. Han bodde även i bilen berättade han

Vi fick skjuts in till Pest där vi mötte upp Rikard och åt lunch. Nu är det verkligen varmt här, 20 plus och t-shirt utomhus!
En fransman vi brukar hänga med kom förbi och efter det tog vi en öl med Basse och hans päron på resturangen dom satt på.


Tack för idag, slut för idag!

 

#1 - Anna Nio

Fyfan vilken kool bil, den gubben skulle jag med velat träffa.

#2 - amanda

ja visst är den! han var asgrym, och vi kommer antagligen att träffa honom fler ggr också!

#3 - pojkvän

snart kommer jag baby och går på marknad med dig :D saknar dig till döds här hemma..puss