Amanda Malm

vi tog tåget till sound of music
Igår var det utflykts time, så jag och Emmy tog tåget till en liten stad utanför Budapest som heter Szentndre. Det var jättefint och massor av små fina hus och gränder överallt.

Glass är bra för magen!

Dom åkte omkring med häst och vagn på det lilla torget vid kyrkan. Vilken liten sagoby vi hade hamnat i!

Lunch på en uteservering

Så mycket fina hus och caféer överallt att jag ville ta med mig alla hem! Precis ett sånt ställe som man ska flytta till när man är pensionär. Bara lalla omkring i byn, sitta och dricka kaffe på olika caféer.

Utsikten när vi åkte med tåget var det inget fel på heller. Kändes som vi åkte geonom landskapet i sound of music!

Tillbaka i Budapest så gick vi omkring lite och bestämde oss sen att sätta oss på en av båtarna vid floden.

På en båt som hette Spoon (som visade sig vara ett fint glamouröst ställe. Dom hade armar i toaletterna som vevade runt och gjorde rent efter varje spolning) drack vi cocktails i solen.

Vi gick hem i solnedgången.

Köpte vin och åkte med hela svenska gänget till Daniel för att spela buzz och sen vidare ut för att möta upp alla andra ute. Men efter en halvtimme och en omgång buzz hos Daniel så började jag frysa jättemycket och mådde bara sämmre och sämmre. Jag brukar inte vara den som är kinkig av att må lite dåligt, speciellt inte om det handlar om att vara ute och ha roligt, men tillslut kunde jag nästan inte stå upp. Så jag och Emmy tog en taxi hem och bäddade ner mig.
Bra slut på en underbar dag. Influensa, check.
#1 - pojkvän

men gud va vacker du är kvinna! va mysigt det såg ut i den staden, vi får åka runt lite mer nästa gång jag kommer..blir frisk nu så du kan komma hem till mig om en vecka, och om inte island slutar röka så att ditt plan inte går så tänker jag spränga den där lilla onödiga jävla ön!

älskar dig baby..

#2 - Anna Nio

Åh nej, flunsa, vad tråkigt. :( Krya på dig snart!

#3 - amanda

anna: ja svintråkigt, speciellt när man har besök! :(

daniel:ja vi ska lätt åka dit när du kommer nästa gång! :D Och jag ska skaffa mig pencellin så jag blir frisk också. Och be till gudarna att mitt plan går nästa vecka!!