Amanda Malm

Gulash, mineralbad och teammiddag

Vi åkte i till stan och påvägen hittade vi en liten secondhand butik där jag fyndade ett par snygga sommarskor för 1500 forint. Vilket är runt en femtiolapp. Sen åkte vi till Oktogon och den mysigaste uteserveringsgatan med en park i mitten och åt en gulash soppa till lunch.

Solen tittade fram lagom till kaffet och vi bestämde oss för att åka och bada!
Så det blev bikinijakt och Emmy hittade en snygg färgglag en på en sexshop. Perfekt! Jag hade förutsätt att vi skulle bada så jag hade med mig min nya snygga från Victoria Secret som fick invigas på Budapest bästa minralbadhus.

Utomhus är det tre stora poler, två varma och en normal temperatur. Inomhus finns det ett tiotal som är allt från 28-38 grader varma och med olika mineraler som är bra för olika saker. Och massa olika bastus och svinkalla poler utanför dom. Vi göttade oss i mineralerna etttag men gick ut igen sen för det var så soligt och skönt ute.

Emmy är redo att mineralas!

Efter det så åkte vi hem bytte om för att sen ta en taxi till en resturang där våran chef bokat bord. Vi blev bjudna på svenskateamet middag för att vi är så duktiga! Vi vräkte i oss mat och allt annat med för den delen. Har bara bilder som helst inte ska publiceras på internet därifrån så jag väntar med det tills Evelina lagt upp en snäll alla-siter-runt-bordet-bild jag kan sno.

Nu ska Emmy och jag äta frukost och se vad Budapest kan bjuda på för äventyr idag!

#1 - Sanna

Yay, bikinin kom fram! Hade helt glomt bort den, vad bra att den passar :)

#2 - Anonym

Ni är så snygga!

mamsen

#3 - amanda

sanna: Ja den kom fram och den är jättesnygg! tack för hjälpen babe!