Amanda Malm

Det bidde en...
Bikini såklart!! Precis som ni gissade.


Hur blev 2 grytlappar en bikini?

Dela grytlapparna i två, glöm inte att fästa så att inte det virkade repar upp sig. Klipp ut trekantsdelar (mät med en trekantsbikini som passar dig) i baddräktstyget och sy fast det på insidan av de virkade delarna för hand. 

Klipp ut delar av baddräktstyget till underdelen, mät öven här med en underdel som sitter bra.
Sy upp kanten på trekantsdelarna så du har en gång att trä bandet du valt igenom. Sy fast de undre virkade delarna på underdelarna som du sytt ihop i grenen. Stringtrosorna sydde jag på endast i linningen så för att få de lite mer stabila. Strunta i dom om du vill!
När du sytt ihop alla delarna så behöver du bara sy fast banden som ska knyta ihop trosorna, sy fast och trä i de som ska vara på överdelen.
Dekorera med pärlor i ändorna av banden om du vill. 

YOU'VE GOT YOURSELF A GRTYLAPPSBIKINI!


#1 - Camilla Franzén

Jag vet att meningen att att inspirera oss andra, men för oss som är helt värdelös med nål och tråd - tror du att du skulle kunna fixa något liknande till mig och posta hit!? Typ ge dig ut på grytlappsjakt och klippafixadona. Den var awesome, och jag betalar naturligtvis för såväl material som besvär. Let me know! (franzencamilla@hotmail.com)

#2 - mona

Haha, jag hade nog behövt ett par gardiner. Hellånga panellängder...hehe!!

Skämt åsido: Du är helt galen, kvinna! På ett mkt bra sätt. Fattar inte var du får allt ifrån. Kram från en stor beundrarinna!!!

#3 - Anna

Helt galet bra!!!

#4 - Elias

coolt!! Var får du alla idéer ifrån? :)

#5 - Amanda

Tack tack allihop! Ideerna bara kommer naturligt när jag ser saker man kan göra om...

Camilla: Jag hör av mig! Lite tight om tid just nu bara när jag ska upp till sthlm och jobba.

#6 - Anonym

Wow!

#7 - Jenny

Snyggt!

#8 - amandastar

gud vart fint! :)

#9 - LANJA - www.lanjas.blogg.se

snyyyyyyyyygt! btw hur många läsare har du per dag? :)

#10 - Anonym

SÅ snygg! har du sytt grytlapparna själv också? Eller kan man fuska med färdiga? :)